Al final no serà tan màgic

Estem a 24 hores de la inauguració del Màgic BDN. El projecte que al 2002 il·lusionava als seguidors de la Penya com l’estri que podia generar els ingressos que retallessin la distància de pressupost respecte els poderosos de l’ACB i Europa s’ha anat evaporant fins deixar un tel de dubte: segur que ajudarà, però ningú sap dir ni endevinar fins a quin punt.

No és cap secret que a les últimes temporades Sacresa ha avançat diners al Joventut, donant estabilitat al pressupost i generant un extra que ha permès fer certs esforços econòmics, així com tancar cada any el balanç econòmic amb superàvit. La constructora de Magic BDN ja ha ajudat l’entitat verd-i-negre, però el pas del temps ha frenat l’entusiasme inicial. Quan es va posar en marxa el projecte, la competència era Montigalà i Glòries. El nombre d’àrees comercials s’ha multiplicat, així que veient el panorama i el fracàs d’Heron City, el projecte inicial es va canviar. La zona temàtica dedicada al bàsquet com a Capital Europea del Bàsquet va derivar cap a zona comercial en estat pur, doblant l’espai comercial de 5.000 m2 a 12.500. Avui s’inaugurarà amb l’èxit de tenir gairebé els 100% dels comerços ja llogats, però en la dicotomia comerç-bàsquet, la balança s’ha decantat clarament cap al primer. Ja ho va deixar clar fa dos anys Jordi Villacampa a l’assegurar que “Magic BDN no ens acostarà als equips de gran pressupost, sinó que ens ajudarà a quadrar el pressupost”.

La il·lusió inicial anava de baixa. I el pes del bàsquet també. De les 12 pistes de bàsquet que s’havien plantejat es va passar a nou. De moment, tres seran cobertes, si bé es podria ampliar a sis. El sacrifici més gros, segurament, va ser la residència destinada als joves de la Penya. Amb el pas del temps, passiu-ho bé a l’espai destinat a acollir als Rudy Fernández, Raül López, Drame, Jelinek i d’altres prometedors joves que s’instal·leen a Badalona. Era més rendible encabir-hi un hotel de dues estrelles. Això sí, en teoria l’hotel principal tindrà temàtica basquetbolística.

Cada notícia que apareixia anava a favor del comerç i en contra del bàsquet. Els aficionats de la Penya en surten beneficiats al gaudir d’una zona d’aparcament (dues hores gratuïtes) i l’esperança que Magic BDN sigui un èxit tan rotund, que ajudi l’economia en el futur, tal com ja ha fet Sacresa avançant diners. Caldrà paciència perquè el directiu i alhora arquitecte Josep Puig explicava fa uns dies que “els beneficis arribaran a partir de l’any 11. Fins aleshores els ingressos serviran per pagar interessos”. Toca esperar doncs. És el futur perquè la inauguració, en canvi, és qüestió d’hores, aixó sí amb bona part de la vessant basquetbolística a l’aire. La pilota gegant havia de tenir a dins una sèrie d’atraccions virtuals vinculades al bàsquet, suposem que com el Hall of Fame d’Springfield, on (parlo de fa anys. No hi he tornat, no per falta de ganes) el visitant podia fer un primitiu 1×1 contra Michael Jordan. Es quedaran amb les ganes perquè s’ha eliminat, quedant a l’espera de resoldre un altre problema sorgit amb el Museu, batejat com a Espai Bàsquet. La NBA ha reclamat que si tira endavant el pla inicial d’incloure-hi bàsquet nord-americà, cal passar per caixa, així que s’està replantejant tot, sense que hi hagi una data d’inauguració prevista. Tot plegat fa que la il·lusió amb què els seguidors verd-i-negres acollien el projecte inicial hagi anat minvant, a l’expectativa de si els ingressos són els esperats i la Penya se’n beneficia o no.

Advertisements

~ per codicat a 14/10/2008.

4 Respostes to “Al final no serà tan màgic”

  1. L’aficionat al bàsquet potser en quedarà desencisat. El Joventut, com a club, aquí actua d’inversor i per tant la seva felicitat vindrà lligada als beneficis que generi.

    I de moment, que el 100% dels comerços estiguin ocupats, no és mal inici.

    PD. I a banda del fracàs d’Heron City, és just citar l’èxit superlatiu de Mataró Parc.

  2. No sé jo si aquest centre tindrà molt de moviment un cop se superi els moments inicials de la novetat. El seu emplaçament està fora dels llocs per on viu i es mou el target group que jo crec que li interessa al Centre Comercial. La gent que hi anirà serà la gent dels barris, amb poca afinitat a la Penya i al que representa per la ciutat i no crec que això sigui bo pel club ni pel recinte, ja que el nivell d’ingressos (i per tant les quantitats que podran gastar-s’hi) és menor que la de la major part del públic que assisteix als partits, la majoria veïns del centre o BTVs.

    Espero que sí, pel que aporta a la ciutat en general i als amics que hi començaran a treballar en concret, però no crec que funcioni.

  3. Hola Ferran,
    El centre comercial tindrà èxit perquè molta gent anava als centres de BCN i Mataró de compres. BDN té molta població i poques opcions.
    Per altre banda, t’escric aquestes linies, perquè la visió distorsionada que tens de la massa social i accionarial de la Penya caldria rectificar-la.
    La meva familia deu ser dels que englobaries com a gent de centre. Quan em vaig independitzar vaig tenir la sort d’anar a viure al Progrés, molt a prop del teu centre. Molts fills de veïns no ho han pogut fer i s’han anat als barris com tu dius. L’aire d’aquets barris no els ha provocat deixar de ser de la Penya.
    Per altre banda jo sóc soci gràcies a la insistència de la meva dona que era de com diries tu de barri, al igual que el meu sogre, casualment socis de sempre i per afegit accionistes.
    La Penya de Llefià deu tenir seu al carrer de mar…
    Els coneguts de la Salut, Lloreda, St. Adrià i Sta. Coloma que també ho són, no són gaire de centre tampoc. Encara menys els barcelonins reconvertits, alguns d’ells per mi mateix, tampoc són de centre…
    Tenim una mentalitat de poble que espanta, ja està bé de tòpics, som els que som, un club integrador, conec gent de fora de catalunya que també ho són…
    No segueixo…

  4. View the most hilarious You Tube movies you have ever seen at http://isomersgacela.blogspot.com/2010/03/dianoetic-gacela-caricatured-videos.html

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: