Més que marketing

D’un temps ençà tot el que soni a yankee s’ha de deplorar. És una corrent general, viciat des de molts punts de vista. L’esport no se n’ha salvat. I els fracassos de les seleccions nord-americanes en les grans cites ha acabat de donar l’ok a tothom per menysprear la NBA i tot el que l’envolta. Així, cada mal partit de LeBron James al Mundial de Japó anava acompanyada de la crònica del periodista oportunista que no es podia estar de posar un afegitó innecessari: ‘només és un producte de marketing’. I tan amples.

La final 2007 a la NBA arrenca la matinada de dijous a divendres (03.00, C+) i el producte hi serà present. Quatre anys a la NBA, 22 al DNI (encara que no ho sembli) i optant per primer cop al gran anell. Cleveland no ho tindrà gens fàcil. Més aviat el contrari. San Antonio té el cartell de favorit per allargar un camí exitós amb tres parades fixades (1999, 2003 i 2005). Un equip compensat que avorreix de tant bé que ho fa. El crac menys mediàtic de la Lliga, Tim Duncan, forma un triangle d’alta eficàcia amb el francès Tony Parker i l’argentí Manu Ginobili. Un trio envoltat d’especialistes, ja sigui en el tir (Barry, Finley), la defensa (Bowen), la intensitat (Elson) o la feina fosca (Oberto).

Els pronòstics, i la previsió d’uns arbitratges escombrant cap al més experimentat, apunten cap a una victòria còmode de San Antonio. LeBron James no hi està d’acord. La permissivitat arbitral amb els braços, mans i cames de Bowen és el repte a superar a partir de la pròxima matinada. Veurem com reacciona L’Escollit (The chosen one) davant la pressió de la primera final. Només té 22 anys i encara es troba en procés d’aprenentatge. Al play-off se l’ha vist menys egoïsta, confiant més en els companys, que han respòs en forma de grans partits del rookie Daniel Gibson o del lituà Ilgauskas, per citar dos exemples clars. LeBron està aprenent a interpretar millor el 5 contra 5. Per què no abans? Perquè fins arribar a la NBA, ningú havia estat a prop d’aturar-lo. Si no tens rival en l’1×1, costa aprendre a llegir el 5×5. El geni d’Akron es troba en procés d’aprenentatge cap a l’èxit, amb la gran final de pròxima parada i els Spurs de dur rival. Per als qui pensin que només és un producte de marketing, que repassin el sisè partit de la final de l’Est, en què va anotar els últims 25 punts de l’equip. Pocs humans en serien, són ni seran capaços.

Advertisements

~ per codicat a 05/06/2007.

3 Respostes to “Més que marketing”

  1. La primera passa d’aquest home és simplement imparable.

  2. Doncs la meva opinió de la NBA (NBA actual s’entén) serà la mateixa, abans i després de la final d’enguany. I també abans i després de la possible actuació de Lebron i els seus Cavs.

    Està clar que no es tracta d’un circ ambulant, on només s’hi vegi espectacle, poder físic i màrketing. En això estem d’acord. Però tampoc estem davant de l’antiga NBA de les estrelles, dels mítics Jordan, Bird, o Dr.J i companyia, si volem remuntar-nos més temps enrera…

    No podem negar pas el talent dels dominadors actuals de la “millor lliga del món”, però per l’amant del nostre esport no hi ha ni punt de comparació. I no dic que sigui culpa dels jugadors, ni entrenadors, ni de la pròpia lliga… és tant senzill com que els temps canvien 🙂

  3. supersonik, el principal canvi que hi ha és…el nombre d’equips, quants equips hi havia a mitjans dels 80?? Actualment hi ha 30, calcula 15 jugadors per plantilla, 450 jugadors a la NBA!allò que veiem com un món paralel i mitologic cada vegada és més proper, i fins i tot vulgar.. principals causes?

    1. Els medis de comunicació, ens han apropat tant al nostre paradís, que ja li veiem les mancances.

    2. Els propis jugadors europeus, han millorat molt, cada vegada n’hi ha més…i relacionat amb el primer punt, saps que alguns no són cap meravella, però allá tenen un rol (Varejao és més útil allá que aquí, per exemple). De fet, jugadors que tots sabem que són uns PAQUETS, han aconseguit contracte allá, Esteban Batista va estar a l’EBA de la penya, era lamentable, el més alt que ha jugat ha sigut a LEB, doncs aquest any a estat a Atlanta Hawks.

    3. A Europa ha nascut una lliga que tot i que encara no está al nivell de l’NBA a nivell organitzatiu, és un bon producte, bons equips, bones aficions, certa distribució dels equips per tot el continent, un bon format…

    Només em queda dir, que per sobre de tot el que hauriem de fer, és estimar el basket, i que cadascú que miri el que vulgui…jo els dissabtes per la tarda en comptes de mirar el partit de la 2, pujo al poliesportiu del meu poble i veig un partit de primera catalana, i m’encanta eh!;)

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: